Skaldjursbuffé, babyrytmik & underliga funderingar

Otroligt trevlig kväll, kvalitetstid kallas det. En skaldjursbuffe avnjuten på Hotell Valhall tillsammans med Ida (och Lova förstås) Tack för ikväll, och det trevliga sällskapet:) dessutomär det bra service när det ingår barnvakt, haha! Verran tog Lova och gick på sightseeing på hotell, bl.a backstage i köket, så vi fick äta i lugn och ro. Denna kvällen  var guld! Tack!

Var igår på en sån här babyrytmik träff på Pingstkyrkan. Sjöng massa sånger och ramsor och grejor. Var ca 10 stycken bebisar i mixade åldrar mellan 0-2 år. Lova var iallafall inte yngst:) Var rätt trevligt. Kommer vara träff varje torsdag fram till slutet av November.

Sitter här nu och lyssnar på James Blunt- finns det skönare musik? Tänker på hur mitt liv har tagit en helt annan vändning. På gott och ont såklart. Hittade flera gamla blogginlägg som fick mig att fundera. Inse hur mycket man kan sakna en människa, inse hur mycket man kan ångra saker man gjort för längesen- eller saker man inte gjort...
Det finns så många människor som alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta. Trots att vi inte har någon som helst kontakt nu, så är det ni som gjort mig till den jag är. Ni är otroligt saknade. Och vissa saker kommer jag nog aldrig kunna förlåta mig för. Speciellt Carro, du var den som lärde mig vad vänskap var, men det var även du som lärde mig hur ont svek gör. Jag får helt enkelt lära mig leva med mitt misstag, men om du bara visste hur ont det gör i mig än idag. Om jag bara kunde göra vissa saker ogjorda.

Jag tror nog att jag måste komma härifrån. Åtminstonde för ett tag. Det finns så många onda minnen här i Kalix. Finns absolut många fina också, men på något sätt så kommer dom lite i skuggan.. Men, det kanske är att fly? Fly från vad?Jag anser på något sätt att jag gjort upp det här med mig själv för längesen, men har jag verkligen det? Kanske jag bara har förträngt in i det sista..? Nåväl, det är inget som jag grunnar på dygnet runt men när det kommer ikapp mig så slår det så hårt.

Tiden med Thom och Denice, Holmen, skolan, KRF, mina lektionsbarn, Manne, alla fyllefester på hotellet, alla krogrundor med falskleg, alla galna saker vi gjort. Saknar det otroligt mycket, men har gått vidare med mitt liv. Livet som mamma är helt otroligt och går inte beskriva med ord. Har man inte egna barn vet man inte hur det är. Absolut det bästa i mitt liv. Johan, min älskling. Jag har sån tur som träffat dig. Du är helt underbar, OCH världens bästa pappa! Så, jag säger inte att jag vill ha tillbaka mitt "gamla liv", men om jag fick leva det en gång till skulle jag gjort vissa saker annorlunda. Nu är det som det är, bara acceptera och gå vidare.

Nu ska jag iallafall gå coh krypa ner i sängen. Lova sover sen länge tillbaka, och Johan jobbar kväll.
Tack för allt fint jag har! :)

Godnatt

Kommentarer
Postat av: agnez

visst kunde man ha gjort mkt annorlunda, visst har man gjort fel... men om man inte gjort allt man gjort så hade man ändå inte varit den man är ida. ingen är perfekt gumman, alla gör misstag. tyvärr. thats life... att man grunna på de är bara normalt. de gör ja me.. men gjort är gjort.. går inte att ändra på nu... ja tycker då om dej som du är.. bara så du vet :D kram

2008-09-15 @ 16:01:25
URL: http://agnez.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0