Börja om på nytt

Jo det var min tanke. Att jag skulle lämna min gamla blogg bakom mig, som vid närmare eftertanke inte varit så mycket till blogg. På ett par år har det inte hunnit bli mer än några enstaka ointressanta inlägg. Så nu tänkte jag lämna den och börja om på en ny fräsch blogg. Min förhoppning är att jag ska uppdatera kanske inte varje dag, men så när som.

Ja just nu är ju klockan egentligen på tok för mycket för att ens tänka tanken på att blogga. Jag borde sova för snart vaknar Lova och vill ha mat, men av någon underlig anledning kunde jag inte sova idag. Jag som i vanliga fall somnar när jag lägger huvudet på kudden. Just den här kvällen var en tankekväll. Dom gillar jag inte, man ska inte tänka för mycket. Åtminstonde inte jag, för jag är så förbannat dum att jag inte kan hålla mina tankar för mig själv. Så jag ska alltid lätta mitt hjärta, vilket oftast resulterar i att Johan blir irriterad av tidpunkten, val av ämne och sedan för att han inte förstår vad jag menar. Då måste jag ju naturligtvis förklara mig, vilket såklart bara förvärrar allting. Johan blir ännu argare för att han fortfarande inte förstår. Jag blir ledsen och kan inte hålla käft. Tillslut är det ändå samma visa, jag grinar och känner míg värdelös för att jag ens öppnat mun och Johan är irriterad. Vilket förstås gör mig mer ledsen.. och ja, ni fattar poängen. Det blir liksom.. en ond cirkel. Egentligen vill jag ju bara att han ska hålla om mig, pussa mig i pannan och viska att han älskar mig. Jag vet att han gör det, men jag älskar att höra det!

Livet som förälder är förövrigt helt underbart! Den kärlek jag känner till Lova går inte med ord att beskriva. Den är så stark så stark. Ibland vill jag bara gråta av lycka och kärlek. Att jag är mamma åt en så underbar flicka. Helt otroligt! Och känslan av att vara en familj, jag, min älskade sambo, och våran dotter. Kan det bli bättre? em två jag älskar mest, som betyder mest i mitt liv. De som förgyller min dag, de som gör livet till något vackert. Johan & Lova:)

Som nummer 2 i mitt liv är såklart på delad plats min familj, dvs mamma, pappa och storebror, men även min häst Master Ronn. Det kan tyckas konstigt att en häst betyder så mycket, men för mig är det inte bara en häst. Det är en del av min älskade familj!

Nej klockan är alldeles för mkt, nu blir det sängen.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0