Söndag 22 Juni

Ännu en dag med skitväder! Åskat och spöregnat idag, först nu det börjat klarna upp lite. Vart är solen?

Jaha idag har man inte gjort så mycket vettigt, Lova tyckte att halv 8 var en perfekt tid att stiga upp på en söndagmorgon så då fick det bli så. Sen letade pappa fram våran släktforskning, jättekul faktiskt! Var släkt ändå till 1600-talet, med helt fullständig information. Hittade en hel del nya tremenningar, dvs ca 30 stycken som jag inte visste att jag hade!! De flesta bor visst i Dalarna, men fanns några stycken här i Norrbotten också. Bl.a några Wallerström från Gällivare och Kalix, Storelv från Råneå och Seger från Luleå. Känns lite skumt att vi har bott så nära varandra i ca 20 år utan att ens veta om att vi är släkt. De flesta var dessutom i min ålder, eller född mellan -78 och -94.

Ikväll blir det tjejkväll med Norrfjärdenborna, ska bli kul! Skvallra och snacka skit som bara tjejer kan. Haha:) Mamma och pappa är utkastade, men Lova får såklart vara med! Min bror åker vidare till Malta idag, har varit trevligt att träffa han trots att vi inte direkt umgåtts särskilt mkt under hans korta visit i Sverige. Måste erkänna att han ser väldigt fräsch ut nu, sist jag såg han verka han inte må riktigt tiptop. Väldigt smal och blek. Var förövrigt i julas. Nu har han grovat på sig lite, ser mer ut som han tränat än att bara gått upp i vikt, dessutom har han blivit sådär brun som man bara verkar kunna bli på stranden i Los Angeles. Orättvist! Och skägg har han skaffa, tycker jag att han ska behålla för han ser äldre ut då! :P

För tillfället ligger Lova hos morfar och ser till att han är  fullt sysselsatt, för så fort han inte ägnar all uppmärksamhet åt henne så spottar hon ut tutten och gnäller. För att se till att han inte glömmer bort henne förstås;)

Magen kurrar, och det luktar mat. Det är så skönt att komma hem till mamma och pappa ibland och slippa laga mat, duka, diska, ja ens fundera vad man ska äta till middag. Måste dock erkänna att det för det mesta är Johan som diskar hemma:P Nåja, det blir iallafall grillad kyckling till middag idag. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0