Självaste midsommarafton

För mig är midsommar en högtid som firas i skärgården, eller åtminstonde vid vatten av något slag, med krans i håret och sill. Ätandet bör ske utomhus under strålande sol. Vilket det såklart sällan är..:S Efter maten och ett par vinglas brukar det vara lekar, haha, för oss riktigt mogna alltså:)

Nåväl just denna midsommar blir lite annorlunda, men jag ska försöka ge det en chans. Lite förändringar har väl ingen dött av, eller? Den kommer spenderas i Kalix, 4 vuxna och Lova, i en lägenhet mitt i cntrum. Inge vatten, inge vin, och inga lekar.. (tror jag). Dock tror jag faktiskt att det kommer bli en riktigt trevlig kväll trots allt. Men ska jag vara ärlig har jag lite svårt att hitta den här riktiga midsommarkänslan.. Låt se, den kanske dyker upp så småningom:)

Idag har vi annars inte gjort sådär väldigt mycket, vikt tvätt, ätit varmkorv till lunch, och gått en sväng med Lova i vagnen och kollat läget på stan. Inte värst mycket action idag, haha.

Igår kväll hade våran älskade dotter inga större planer på att sova. Hon hade så magknip. Antagligen av något jag ätit, dock vet jag inte riktigt vad. Kanske räkorna..? Nåja, där vid ett på natten så somnade vi tillslut. Allihopa helt utmattade:P Vaknade inte heller förrän kvart över 9 på morgonen, sköönt!

Jaja, som sagt: Vad kvällen har att erbjuda återstår att se. Hoppas på det bästa:)

Trevlig Midsommar allihopa!
/Cissi, Johan & Lova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0