Lyckan är total!

Idag, lördag 21 juni har jag ridit igen på min älskade Master Ronn. Sist jag satt på honom var den 8 december 2007. Var inte meningen att jag skulle rida just idag, min plan var att vänta någon dag. Såklart kunde jag inte hålla mig på marken när jag väl sadlat och tränsat så då hoppa jag upp. Skrittade bara en liten liten vända, mamma och Lova följde. Vilken underbar känsla! Han var pigg och glad, men samtidigt lydig och väldigt mjuk. Kändes inte alls som om han stått på helvila i drygt 4 månader och sen bara promenerat i ca 2 månader. LYCKA!

Imorse åkte jag och Lova till Piteå. Eller närmare bestämt till Mjoön, till mor och far. Så nu har Nicklas också fått träffa henne, blir ju hans systerdotter. Sen har vi under dagen haft finbesök av Lisa och Fritz (hennes hund). Väldigt längesen jag träffade henne, måste vara drygt 2 år sedan. Lisa är en barndomskompis till mig, som också är uppvuxen på Mjoön på somrarna:) 

Senare kom mina tremenningar Caroline och Charlotte, deras mamma och Carros 9 månaders dotter My förbi och hälsade på:) Kul! 


Gårdagen bjöd på god mat, trevligt sällskap och en hel del skratt:) Det gick över förväntan att spendera en midsommarafton utan närhet till vattnet faktiskt. Nu har vi då bevisat att man kan fira midsommar på olika sätt, phu.

Johan kommer inte hit förrän tisdag/onsdag någon gång. Saknar han! Men det som inte dödar det härdar:)

Nu ska jag gå och äta lite renstek och potatis;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0