Hormonspöken, vin & bad day

Cecilias personlighetstyp:

Entusiastiska, kreativa och idealistiska. Kan göra nästan allt som intresserar dem. Socialt begåvade. Måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar. Entusiastiska inför nya idéer, men blir uttråkade av detaljer. Flexibla och öppna för argument. Många och varierade talanger och fritidsintressen.


Kärriärer som skulle kunna passa Cecilia:

Skådespelare, journalister, skribenter, musiker, konstnärer, konsulter, psykologer, entreprenörer, lärare, personalvetare, politiker, diplomater, TV-reportrar, marknadsförare, forskare, säljare, artister, präster, PR-ansvariga, sociologer, socialarbetare.

 http://se.41q.com/typ.41q?p=14687432

Kolla, är man lite uppmärksam står det faktiskt att sociolog och socialarbetare skulle vara något för mig. Måste ju även erkänna att de allra flesta yrken förutom politiker, diplomater, artist, präst eller PR-ansvarig skulle vara något jag kan tänka mig, med tanke på min personlighet.

Dom här jävla hormonerna förövrigt, dom spelar mig en hel del spratt. Vissa dagar svävar jag på små rosa moln, att jag är så lycklig som har en så underbar familj. Vissa dagar vill jag bara dra täcket över huvudet. Jag är på dåligt humör, ledsen och lätt irriterad. Stör mig nåt oerhört eftersom jag inte kan sätta fingret på varför. Nåja, bara hoppas att människorna i min närhet har lite förståelse.

Igår var en sån dag. Var inte mkt som var rätt. Dock var det trevligt att åka till Frevis och sola me Madde, Jonne, Lina, Maddes syster och hennes kille. Johan och Lova var förstås också med. Fast Lova fick ligga i skuggan.
Började med att Johan lovade stiga upp och ge Lova morgonmålet (eftersom jag drack vin lördagkväll, kommer till det sen i inlägget). Hon vaknade och grinade lite så jag väckte Johan. Han steg upp och blandade ersättningen, men sen hade ju Lova hunnit somna om en stund när han var klar. Så han la sig  och fortsatte sova. Sen vaknar jag än en gång, då var Lova hungrig så när jag insåg att hon inte ätit ides jag inte väcka Johan mer så jag gav henne. Sen var det ju morgon för henne. Mindre kul halv 7 söndagsmorgon, men jag steg upp med henne. Efter ca en och en halv timme gick jag med henne till Johan för jag var så trött. Kunde ändå inte sova för hon låg och grina. Hon åt lite till, och somnade sen. Så hursomhelst, poängen med det hela var att jag hade sett fram emot att för en gångs skull få sova sammanhängande från kväll till morgon, men så blev det ju då inte. Sen skulle vi då åka till Frevis och det verkade som att ingenting var riktigt bra på/med mig. Dock var det inte menat illa, men jag tog lite illa vid.. "Ska du verkligen ha den där klänningen?" "Ska du ha håret sådär, och dom där skorna?" Kändes som att inget riktigt dög. Men det blev bara lite feltolkat, för det var inte menat så. Det pratade vi om senare under dagen.

Sen var vi förbi Nyborg och åt middag. Ska jag vara ärlig var jag inte alls på mitt allra mest strålande humör, trött var jag också. Så vi åkte hem ganska fort. Då somnade jag på soffan. När jag sen kom till stallet möttes jag av en väldig glad pålle som lyckats tappa en sko..YEAH! Och allt detta feltolkande och lite smårisiga humör är hormonernas fel!

Nåväl Lördagen var desto bättre. Började dock inte så bra, men blev bättre och bättre eftersom dagen gick. Var på bröllop i Boden, Liselle och Andreas. Väldigt vackert, men inte så livad tillställning. Lova var hemma med mamma som barnvakt. Jag hade planerat att dricka ett glas vin till middagen, men min planering brast. Missade att jag var tvungen köra bil hem igen efter bröllopsfesten, så nå vin blev det inte. Men eftersom jag nu så fint hade hoppats på ett vinglas, och ändå hade pumpat ur mjölk till Lova så gick jag och Johan ut en sväng på hotellet. Var ju Beachparty! Blev ett värförtjänt vinglas, dock det starkaste vin jag druckit, haha:) Även några klunkar livsvatten, vill säga älskade White Russian. Ooh lovely! Nästan så jag glömt hur gott det är. Träffade massa människor jag inte sett på länge. Trevligt! Var en väldigt lyckad kväll. Som jag såklart lyckades förstöra i sista stund.. Well, typiskt mig! Att jag aldrig lär mig. En riktig idiot, trögtänkt och jävligt dum är vad jag är! Tänkte så ni vet..

Nåväl. Imorse vaknade jag av att det regnade. Då ska det regna fruktansvärt mkt om JAG ska vakna av det. Iofs så la jag igen ögonen och somnade om. Nu sitter jag här, och Lova, Min underbara Lova, ligger och sover middag.. Jag hade så stora planer på att fixa och dona här hemma ikväll men vet inte om jag orkar. Det får vi se.

Hej så länge gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0