En gång för alla!

Nu ska jag verkligen ta tjuren vid hornen och engagera mig i mitt bloggande. Jag är värdelös, jag vet. Dessutom är det inte första gången jag säger såhär. Men jag ska verkligen försöka nu. Nu när vi har fått ett fungerande internet, och kommit oss tillrätta i vårat nya boende.

Så.. En månad sen sist, haha, vilket skämt:) Ja, kort vad som hänt:
- Vi har flyttat till parhus på Grytnäs, där vi trivs riktigt bra.
-Lova är om en vecka 7 månader! Tiden rusar..
-Lova kan numera sitta helt själv, och snart kryper hon.

Det var väl typ det väsentliga:) Sen har vi roat oss med att packa ner alla grejer, packa upp alla grejer, städat, jobbat (har vickat en del på dagis), handlat julklappar, varit på promenader, ridit, varit hos Wille (pållen) och tränat han. Eeh.. det var typ allt.

Idag, torsdag har Johan och jag varit helt lediga en hel dag tillsammans. Känns som evigheter sen sist. Så vi tog Lova i vagnen och traskade in till centrum idag, härlig prommis fast en aning kallt (-10). Åt lunch där, sen tog vi bussen hem. Nu ska vi strax äta middag, men mina två älsklingar ligger och sover en liten eftermiddagslur.

Igår var jag i Gammelgården på förskolan och jobbade, ska dit även imorgon. Blir långa dagar utan Lova, men skönt med lite extra klirr i kassan. Som tur är har ju Lova börjat äta vanlig mat nu, eller till lunch iaf. Men hon älskar det, bara gapar och sväljer allt. Arg blir hon också, om det går för sakta innan nästa sked. Söta barn:) Jag ammar förtfarande, men bara morgon och middag (och ibland kväll, mest för att hon vill snutta), sen blir det vanlig lunch och gröt till kvällsmat.

Julen närmar sig med stormsteg nu, bara 1 och en halv vecka kvar. Men jag är nästa helt klar med julklappsinköpen, skönt:) Hoppas att jag får jobba lite extra på Valhall under jul och nyår, men man vet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0