Tjurig ;)

Jag undrar jag vem hon brås på? Inte mig iallafall, måste vara pappa hennes;) Nåt så fruktansvärt envis unge, men världens goaste iaf:)

Lova har i princip alltid (bortsett från första veckorna) somnat själv i sin säng. Hur duktig som helst på det. Men nu för några dagar sen, eller snart en vecka sen, så skulle hon absolut inte sova i sin säng mer. Och definitivt INTE ensam! Så nu har vi procedurat (haha, fina ord:P) och haft oss på kvällarna. Eftersom jag gärna då vill att hon ska fortsätta kunna somna själv, och inte lära sig att direkt man protesterar så får man som man vill, dvs kura ihop sig i mammas famn och somna..

Det ha väl tagit allt mellan 15- 45 minuter att natta fröken, och har varit en hel del tårar. För min del har jag fått öva på mitt tålamod. Lyft upp och tröstat, nattat och lagt ner henne igen. Ikväll så efter våran kvällspromenad så somna hon direkt jag la henne.. haha, trodde jag:) Efter ca 10 minuter hör jag hur hon vaknar.. sen är det samma procedur igen.

Jaja, det är väl en jobbig period nu, som förhoppningsvis går över. Är så jobbigt att se henne ledsen, min lilla älskling. Det blir nog bra snart, tycker faktiskt det redan nu börjar bli bättre och bättre. Framförallt så somnar hon ju i lite mer vettig tid nu:)


Mamma älskar dig Lova! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0