Semester i Skåneland

Lovas första "riktiga" semester är avklarad. Vi åkte tåg ner till Helsingborg och hälsade på gudfar Thom och Denice. Närmare bestämt i Höganäs. Hur snäll som helst, jag måste erkänna att jag är mäkta stolt över min underbara dotter. Hon har snällt funnit sig i att åka tåg 20-22 timmar både ner och sen hem igen. Fast det är klart, inte helt fel att få vara i mammas famn ett helt dygn, äta precis när man vill, sova när man vill. Och när man är vaken så finns det en väldigt massa människor att glo på;) Charmtroll:) Dessutom gungar det så mysigt på tågen såå. Jag undrar jag hur många människor Lova har charmat genom resan våran. Haha:)

Igår frågade Karin hur gammal Lova hade hunnit bli. 4 månader svarade jag av bara farten, sen tänkte jag till och insåg att hon snart är 5 ju. Jisses vad tiden skenar. Snart är hon 13:) Om 9 dagar är Lova 5 månader.

Under veckan i skåne har Lova lärt sig något helt nytt och väldigt kul, att "prutta" me munnen så det flyger dreggel. Haha. Vi har skojat och sagt att hon härmar skånskan;) Så för tillfället är det den nya hobbyn.

Sitta går hur bra som helst, fast helt utan stöd går inte riktigt ännu. Fast hålla i händerna räcker gott. Benstyrka har hon då också fått minsann, står hur stadigt som helst. Det är dessutom superkul ju för man ser ju så mycket då man kommer upp en bit:)
Förövrigt så har Lovas nya matstol kommit nu. Jättefin, fast en aning stor. Men hon växer i den snart:)


Älskade Lova.

Kommentarer
Postat av: Agnez

lilla sötnosen.. hon är verkligen ett charmtroll.. å duktig är hon oxå, utvecklas av bara farten.. längtar ti vi får tid att ses igen :D kramar

2008-10-09 @ 12:34:06
URL: http://agnez.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0