Tappad sko, och nytt hö

Jo, vilken lysande kombination. Särskilt på en häst som precis har blivit frisk från sin fång. Blev lite panik med höet, Kamilla höll inte på få tag i nå torrhö. Ronny ska ju egentligen vara extra noga vid foderbyte, ca 3 veckor, men eftersom vi inte höll på få nå hö så fick det duga med 4 dagar! Kan ju trösta mig med att det nya höet inte var lika kraftigt som det gamla. Men till råga på allt så gick han ju och tappade en sko i söndags tror jag att det var.. Så nu kan jag inte rida/tömköra. Eftersom jag måste längs grusvägen, och det går inte om han är barfota. Hovslagaren har semester den här veckan, såklart med min tur! Så nu får jag åka till stallet varje morgon och sätta på han en toffla så att han kan gå ut i hagen. Eftersom han så lätt får hovbölder så får inte gå utomhus bland sten och grus utan den.. Lite nojjig är man allt, men jag är så less på att ha en skadad häst så hellre det säkra före det osäkra! :)

Så just nu hoppas jag på att hovslagaren ska skynda sig och sko han, så jag kan fortsätta igångsättningen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0