Höstmys och barfota

Ronny har blivit skodd bak, eller åtminstonde var det vad jag trodde. När jag kom till stallet så insåg jag att han bara var verkad, och barfota bak.?! Well, Thomas tyckte vi skulle testa, så gör väl ett försök då. Verka dock inte funka så bra när han motioneras mkt längs grusväg. Igår när ja var och red så ömmade han rätt mkt, och dessutom flisades hovarna upp litegrann i kanten.. Så får nog bli skor ändå.

Var som sagt och red igår, blev sent. Kom till stallet vid halv 9. Men så otroligt härligt det var. Älskar verkligen hösten, hög,klar och lite kylig luft. Mörkt är det också. Mysigt. Fick inviga mina nya benskydd med färdiga reflexer, smidigt. Var och skrittade runt byn, tog det väldigt lugnt. Träffade även på kossorna, som Ronny är livrädd för. Har traumatiska minnen från Linköping då han blev anfallen av ett helt gäng kor.. Stackars liten Roffe. Efter mkt övertalning gick han med på att passera korna, men han var stor nånting fruktansvärt och spänd som en solfjäder. Det är inte lätt att vara liten häst och heta Ronny ibland:) Sötnöt:)

Idag blev det tömkörning ut över ängarna, supersnäll pålle. Han är så duktig. Måste ta tag i inkörningen nu. Eller återinkörningen, eftersom han faktiskt är inkörd. När han var 2..Men jag tror det där med körning på hobbynivå skulle vara något för Ronny faktiskt. Riktigt roligt skulle han nog tycka, och rätt nyttigt för överlinjen också! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0